Toch nog ff NIET verder…….

17 maart 2023 - Sevilla, Spanje

Tja, als je weer gaat rijden en je hoort een tik dan moet je op onderzoek uit. Ff Petra laten rijden, goed kijken, goed luisteren……Rare tik in ieder geval. Shit, zie ik dat goed? Twee afgebroken wielbouten!

Echt twee gebroken bouten

F..k, wat nu te doen op vrijdagmiddag 14:00…Snel de overige bouten zo strak als mogelijk aangedraaid en naar een garage gereden. Spaans blijkt dan gelijk moeilijker dan “ gracias” en “una cerveza”. Gelukkig had ik een reddende engel, Petra dus, die al een paar jaartjes Spaans aan het leren is. Zij kon hem vertellen in haar eigen woorden en mbv iTranslate wat het probleem was. Hij kon alleen niet geloven dat het conische bouten waren die we achterop als reserve bij ons hadden.
Wat ik wel begreep is dat hij vond dat er gelast, geboord en getapt moest worden. Aj, en dat op vrijdagmiddag vlak voor de weekendsluiting.

Gelukkig was er een goed bericht van Raymond en Robbin, de importeurs van onze trailer ( die had ik ook maar snel gebeld): het reservewiel zit inderdaad niet zomaar op een aantal boutjes achterop vast, maar aan een volledig nieuwe reserve as met een nieuwe lager en bouten!!!

Ondertussen ging óók garage nummer 4 sluiten, dus met de verzekering dat wij best 200 km naar onze volgende bestemming konden rijden, om het maandag te laten nakijken, zijn we verder gereden.

Op de nieuwe bestemming heb ik gelukkig met super advies van Robbin en Raymond zelf het wiel gerepareerd.

Beetje sleutelenEcht kapot….

Zij sturen me nu een pakketje met een aantal reservebouten en wiellagervet op via DHL Express zodat we Marokko niet zonder reserve wiellager door hoeven te rijden. Super! Ook dit hoort bij deze manier van reizen; je leert er wel van!
(Al is het maar om in ieder geval ééns in de zoveel tijd een moment-sleutel op 110 NM te gebruiken en niet alleen bij een wielwisseling!)

1. PeteKe:
    🫣
    Good job!! 👍🏼💪🏻

Goeie (probleemloze…) reis verder!! 😉👋🏼👋🏼
  2. John:
    20 maart 2023
    Zo zie je maar weer dat als je een beetje handig bent…. Top reactie van de leverancier.
  3. Jacqueline:
    20 maart 2023
    Wel weer een avontuur. Goeie service van R&R.
  4. Monique:
    Toppers
  5. Carola Smith:
    21 maart 2023
    Oefening baart kunst 😅
  6. Annemiek westra:
    22 maart 2023
    Wat een verhaal zeg,zo zie je maar je kunt niet overal op voorbereid zijn!Toppie hoor Petra spaans leren,en als het moet lukt het vanzelf.
    Wij volgen jullie reislogger ook want wij gaan half april ook rijden richting Spanje of Portugal!Door jullie vlog hebben we zin om al eerder te vertrekken.Slow with de flow,die gaan we ook toepassen,ha ha!
  7. Anna:
    26 maart 2023