Van 2 naar 20 graden

9 maart 2023 - Capbreton, Frankrijk

Woensdag 8 maart, na 3 dagen tussen de 0 en 5 graden schoot de temperatuur voorbij Bordeaux door naar de 20 graden. Heerlijk, de eerste laag kan uit; geen muts, das, handschoenen en extra jas meer , en de lange onderbroek kan ook opgeborgen worden. De stoelen en tafel kunnen naar buiten.

We komen aan op camping La Civelle in Capbreton aan de Golf van Biskaje. Een fijne camping met pijnbomen die heerlijk ruiken en waar we op de achtergrond het bulderen van de zee horen. Ik probeer de Companion achteruit rijdend op de goeie plek te krijgen maar moet nog wat oefenen, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dat vaak aan Lulof overlaat omdat hij dat prima kan.

We gaan meteen wandelen aan de zee en Capbreton bekijken, er is een grote haven, de enige in Les Landes én het is een actieve vissershaven.

De volgende ochtend besluiten we spontaan nog een dagje te blijven en gaan we naar de vismarkt. We kenden niet alle namen van de vis die er lag , zochten het op en toen we besloten welke we wilden zei de visser, oeps verkeerde kaartje en begrepen we niet wat voor vis we eigenlijk kochten. Bij navraag schreef hij het in mijn vertaalapp en was het vossenhaai . Nooit van gehoord. Gewoon bakken , zout en peper en niet te lang, zei hij. Op internet kon ik er niet veel over vinden behalve negatieve dingen dus we vonden het maar wat spannend. Het was smullen gelukkig, net een biefstuk, heel heel lekker. Die kunnen we dus weer afvinken, weer iets nieuws gegeten.

Op de weg hier naartoe hebben we op 2 verlaten campings geslapen en bij een kerk in het dorp Paucourt.

1. Elke:
    9 maart 2023
  2. Loes zondag:
    10 maart 2023
    De kop is er af ,ik hoop ook van de vis. Geniet.Loesje.
  3. William van Gool:
    10 maart 2023
    Hallo Petra en Lulof,
    De blog geeft een aardige inkijk in jullie overlander leven. Alles heel herkenbaar. Voor ons zijn de 5 maanden Zuid Afrika, Borswana, Zambia en Namibie bijna voorbij. 21 maart zijn we weer thuis, het is omgevlogen. 26000 km, heel veel in het wild gekampeerd, het was geweldig. Nu inderdaad de draad oppakken in Europa met onze nieuwe truck. We gaan jullie zeker ergens tegenkomen. Geniet in Marokko, het is daar geweldig! Blijf gezond en geniet.
    Agnes en William
  4. Jacqueline:
    12 maart 2023
    Wat een vrijheid! Beetje jaloers maar ik gun het jullie van harte. Geniet en ontdek.
  5. Maarten & Lije:
    13 maart 2023