San Sebastian

10 maart 2023 - San Sebastián, Spanje

Vrijdag 10 maart . Om 11 uur arriveren we al op camping Oliden en ik wil meteen rechtsomkeer, het verschil is té groot, komend vanonder de pijnbomen en aan de zee hier tussen de snelwegen en het spoor. Maar ach, we hebben een doel en als onze combinatie eenmaal staat vinden we het al snel weer gezellig .

Half 4 pakken we de bus . San Sebastián blijkt een heerlijke , relaxte stad. We lopen een wandeling uit de app “Time to momo” en komen zo langs prachtige gebouwen, mooie winkels, leuke barretjes en wandelen over het strand en de boulevard van de baai de la Concha.

Tot in de avond gebleven om pintxos   ( kleinere snacks dan tapas , vaak met een stokje erin, veelal gegeten in  Noord-Spanje ) te eten en ze zijn idd allemaal tongstrelend lekker.

Het weer is tot nu toe heel wisselend, de muts en lange onderbroek zijn af en toe toch weer in gebruik . Maar het is ook maar hoe je het beleeft , kijk naar de foto in San Sebastián aan het strand, daar staat Lulof in zijn korte broek, loopt er een stelletje in de winterjas en er zwemmen mensen in de baai .

Zaterdag klettert het de hele dag van de regen en blijkt het maar weer dat we Kiki slim moeten plaatsen , want ze is uitgeklapt niet altijd regenproof. Tja , ze is ook geen nattigheid gewend van waar ze vandaan komt. Om verassingen te voorkomen zetten we haar altijd net niet waterpas op de plek, maar zodanig dat het water naar achteren wegloopt en niet in onze buitenkeuken. Verder hebben we allerlei aanpassingen verzonnen als we de luifel uitklappen en hebben de naden behandelingen ondergaan om niet te lekken. Toch was mijn matras een stukje nat toen we gingen slapen, na wat onderzoek was het door de rits vh raam naar binnen gedrupt.

1. PeteKe:
    15 maart 2023
    Ziet er allemaal goed uit, luitjes, en San Sebastian lijkt inderdaad de moeite waard om eens te gaan bekijken! 😉
    (Enne...., hoe lang ben je wel niet bezig geweest met die strandzand-tekeningen? 😜🙈)

Take care, keep smiling, enjoy!! 👋👋
  2. Marloes Goemans:
    Hai Peet en Lulof,
    Wat heerlijk om jullie op deze manier te volgen!
    Alweer heel veel gedaan in de afgelopen weken, er komen vast nog heel veel mooie dingen op jullie pad, ik geniet op afstand mee!
    Geniet en veel plezier.
    Liefs,
    Hans en Marloes
  3. Monique:
    15 maart 2023
    Ziet er goed uit daar! Geniet ervan.
  4. Fiona:
    19 maart 2023
    Jullie gaan het goede weer tegemoet, vanaf nu alleen maar zonnige plaatjes! Goede reis verder, en take care .
    Liefs, Fiona en Willem